Klantcase
T-Mobile

“NLmatch lukt het tot nu toe als enige om afspraken voor ons te maken in het lastig te benaderen hoge marktsegment”.

Afspraken realiseren in het hoge segment? NLmatch krijgt het voor elkaar!

T-Mobile Nederland, onderdeel van Deutsche Telekom, is een van de grootste aanbieders van telecom: mobiel en vast internet, interactieve TV en vast bellen. Vera Bolleboom-Hoogendijk is er Senior Marketing Manager voor de zakelijke markt. Zij was op zoek naar een telemarketingbureau met veel kennis van IT en dienstverlening omdat dit de enige manier is om beslissers uit het hogere segment te interesseren voor het T-Mobile aanbod. Wat begon als een pilot is uitgegroeid tot een vaste samenwerking waarbij NLmatch zowel de proposities van Tele2 als T-Mobile voor haar rekening neemt. Iets wat nog nooit eerder was voorgekomen.

De snelheid van telecom

“Ik ben ooit begonnen met een vakantiebaantje in de winkel van een telecomprovider waar ik kon doorgroeien en in verschillende marketingfuncties heel leuke heb mogen doen. Daarna een tussenstap naar een IT-bedrijf, maar daar miste ik de snelheid van telecom dus uiteindelijk toch weer terug. T-Mobile had al in die tijd al een telemarketingbureau waar ze mee samenwerkte. Wat we echter zagen, is dat die partij heel veel leads konden genereren, maar niet voor alle segmenten. Ik was net weer in dienst toen ik van een sales manager hoorde dat NLmatch beschikt over veel kennis van IT en dienstverlening. Uit eigen ervaring weet ik dat je dat nodig hebt om beslissers uit de hogere segmenten aan de telefoon mee te krijgen, zodat ze zich openstellen voor jouw aanbod. De beloofde kennis bleek NLmatch inderdaad te hebben. Daarnaast zijn de call agents super enthousiast en stellen ze de vragen die onze eigen verkopers ook stellen. Dat bewijst voor mij hoeveel ze weten, hoe goed ze op de hoogte zijn van onze proposities en dat ze op het juiste niveau gesprekken kunnen voeren.

“Het gaat mij niet om ‘rammen’ en grote hoeveelheden leads. 100 afspraken per week kan sales niet eens aan - ik wil gewoon goeie kwaliteit afspraken. En NLmatch levert dat”.

Binnenkomen bij Corporate Enterprises? NLmatch krijgt het voor elkaar

NLmatch is voor ons ook verbazingwekkend succesvol in het Large Enterprise / Corporate Enterprise segment, met bedrijven die meer dan 500 medewerkers in dienst hebben. Voor ons is dit een heel lastige doelgroep; alleen al het achterhalen van juiste contactpersonen binnen deze ondernemingen is lastig. Dataverrijking – achterhalen wie je moet hebben – is al een uitdaging, maar een afspraak met deze personen maken is echt the next level. Maar NLmatch krijgt het voor elkaar. Ze achterhalen de juiste personen en weten hen te interesseren voor e-books en dergelijke wat op zich al super waardevol voor ons is. Daarnaast lukt het hen om afspraken te maken – en niet één maar meerdere per maand! In deze markt hebben beslissers heel weinig tijd; je krijgt een halve minuut voor een pitch waarbij je in één keer de vinger op de zere plek moet kunnen leggen, waarbij je ook nog eens de juiste termen gebruikt. Als je op die manier laat zien dat je weet waar je het over hebt, dán kom je binnen. 

Onderscheidende succesfactoren

Er zijn naar mijn idee wel een aantal factoren die bepalend zijn voor het succes dat NLmatch boekt voor haar klanten. Ten eerste vind ik het heel goed dat zij de call agents zelf betrekken bij alle fases van het project, te beginnen bij de briefings. Op die manier krijg je relevante vragen van de mensen die het moeten gaan doen: “hoe doe ik dit”, “waar kan ik dat vinden”, “kan ik het systeem zus of zo gebruiken”. NLmatch kwam zelf met de vraag of we een trainingsdag konden verzorgen voor de call agents die voor ons bellen; een actie die we in de toekomst zeker gaan herhalen. Wat ook nieuw voor mij was, is dat er binnen elk team één persoon is die alle contacten met de klant afhandelt. En dat is geen manager, maar iemand die zelf ook aan de telefoon zit. Op die manier zitten er minder schakels in de communicatie en voorkom je onnodige ‘ruis’. Daarnaast kun je samen sparren over mogelijke antwoorden die op die manier veel sneller kunnen worden teruggekoppeld aan de lead of prospect. Call agents hebben heel beperkte scripts waar ze zich aan moeten houden en leggen veel gevens van prospects vast in het CRM systeem. De ruimte die call agents krijgen om gesprekken zelf in te vullen, de opgebouwde klantkennis en de grote dosis passie waarmee ze hun werk doen, zijn bepalend voor de topresultaten die NLmatch boekt voor haar klanten.

“NLmatch is als geen ander in staat om te denken vanuit de personen die ze bellen. Daarom lukt het hen tot nu toe als enige afspraken voor ons te maken in het lastig te benaderen hoge marktsegment”.

Samen gaan we voor het beste resultaat

NLmatch is een hele fijne organisatie om mee te werken door de mensen waar je mee te maken hebt en de manier waarop er wordt samengewerkt. Als er iemand binnen het team iets heeft gehoord of ontdekt dan wordt dat met elkaar en met ons gedeeld om samen (nog) betere resultaten neer te kunnen zetten. Onze contactpersoon bij NLmatch is gewoon een collega voor ons, hij werkt toevallig alleen bij een ander bedrijf.

Vera Bolleboom-Hoogendijk

Vera Bolleboom

Senior Marketing Manager, T-Mobile

Vera Bolleboom-Hoogendijk

Vera Bolleboom

Senior Marketing Manager, T-Mobile

Wat andere klanten zeggen

Wij werken voor bedrijven uit heel uiteenlopende branches. Ze hebben allemaal dezelfde doelstelling: het realiseren van kwalitatieve afspraken. Onderstaand kun je van een aantal andere klanten lezen hoe zij de samenwerking met ons ervaren en wat het hen heeft opgeleverd.

"Door de samenwerking met NLmatch kunnen onze accountmanagers doen waar ze goed in zijn: bij potentiële klanten aan tafel zitten zonder telefonische acquisitie en administratie".​
"Koud bellen (acquisitie) is een expertise op zich. Een continue focus is hierbij erg belangrijk. Het inschakelen van NLmatch biedt ons salesteam de gelegenheid het beste uit zichzelf te laten halen aan tafel bij de prospect in plaats van tijd en energie te verbranden in het voortraject".
"Ik heb in mijn jaren als verkoper bij heel wat telemarketingbureaus in de keuken mogen kijken, maar wat je bij NLmatch ziet, is gewoon echt Champions League".
Envelope regular oranje

E-mail

info@nlmatch.nl

Phone regular oranje

Telefoon

078 7503000

Vraag een pilot aan

Wil je graag de mogelijkheden van leadgeneratie ontdekken voor jouw bedrijf? Meld je dan aan voor onze pilot en ervaar zelf de voordelen.

Hoe zet je B2B telemarketing succesvol in om leads te genereren?

Telemarketing is een beproefde methode om leads te genereren, mits succesvol uitgevoerd. Maar hoe pak je dat goed aan? ​

Vraag het whitepaper Telefonisch leads genereren aan en lees hoe je als bedrijf in 7 stappen succesvol B2B telemarketing kunt inzetten om leads te genereren.