Klantcase
Centric

“Je krijgt maar een kans om een goede eerste indruk te maken en dat kan ik met een gerust hart overlaten aan NLmatch”

Een betrouwbare partner die afspraken levert waar je omzet uithaalt

Na een jarenlange focus op de overheidsmarkt waar Centric één van de grotere spelers is, werd het tijd om de HR & Payroll-oplossing ‘Motion’ (terug) op de kaart te zetten in de zakelijke markt. Léon Commu, Sales Manager bij Centric, stond samen met zijn team voor de uitdagende taak om vanuit vrijwel niets de profit markt te veroveren. Hij zocht naar manieren om de capaciteit van zijn eigen team uit te breiden om meer afspraken te kunnen maken met potentiële klanten en de impact van zijn marktbewerking te vergroten. Na gesprekken en tests met diverse B2B telemarketingbureaus, kwam hij uiteindelijk uit bij NLmatch, een betrouwbare partner die kwantiteit kan leveren, maar daarbij kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.

Terug op de kaart

Léon: “Het afgelopen jaar had mijn salesteam één belangrijke doelstelling om te realiseren: zorgen dat we Centric terug op de kaart zetten in de zakelijke markt. We moeten daar weer gemeengoed worden want Motion is gewoon een uitstekende oplossing om bedrijven te helpen bij taken rondom hun HR-processen en salarisadministratie. Onze grootste uitdaging hierbij was dat we veel tractie wilde maken om de markt binnen te komen, iets waar we zelf simpelweg niet genoeg man-/vrouwkracht voor hebben. Met het oog op efficiency ga je dan op zoek naar belcapaciteit om afspraken voor je accountmanagers te maken zodat zij hun kennis en kunde dáár in kunnen zetten waar dit het meeste doet: gesprekken voeren en contracten sluiten. Niemand zit te wachten op koffieaanslag op zijn tanden en ook wij willen afspraken waar we concreet wat mee kunnen. Dus waren we op zoek naar een telemarketingbureau dat in staat is grote aantallen, goed gekwalificeerde afspraken voor ons te maken.

“Je krijgt maar een kans om een goede eerste indruk te maken en dat kan ik met een gerust hart overlaten aan NLmatch”

Scherpe kwaliteitscriteria en dubbele controle

Zelf ben ik al zo’n 10 jaar in deze markt actief en ik heb gedurende die tijd heel veel telemarketingbureaus gesproken, ik heb zelfs mijn eigen telemarketingteam gehad. Bij een vorige werkgever had ik al een keer gesproken met Bart van Heijningen, CEO van NLmatch. Hij maakte toen al een sterke indruk door zijn duidelijke filosofie, dus een nieuwe afspraak met hem was snel gemaakt. Concrete vragen aan hem waren: wanneer kun je starten, hoeveel afspraken kun je maken, ken je onze branche en natuurlijk wat is je conversieratio. Toezeggingen over aantallen afspraken zijn relatief eenvoudig te realiseren, maar als je ook eisen gaat stellen aan de kwaliteit, dan wordt het gelijk een stuk lastiger. NLmatch daagt je als klant uit om de criteria waarop de kwaliteit van de afspraken wordt gemeten, zó scherp vast te leggen dat je er geen naald meer tussen krijgt. Om er vervolgens voor te zorgen dat deze kwalificaties ook daadwerkelijk worden nageleefd. Dit doen ze niet alleen op basis van een goed opgeleid team call agents, maar ook door een extra controle. Elke gemaakte afspraak wordt aan het eind van de dag teruggeluisterd door de teamleider als dubbelcheck of deze aan de gemaakte criteria voldoet. Pas dan gaat hij door naar de klant.

Open en transparant

Normaal gesproken werk ik op basis van no-cure no-pay met telemarketingbureaus samen. Voor NLmatch heb ik echter een uitzondering gemaakt omdat zij al snel bewezen kwantiteit én kwaliteit te kunnen leveren. Voor de voortgang varen we op duidelijke en betrouwbare rapportages die je het gevoel geven steeds in controle te zijn. De keren dat ik zelf in Dordrecht ben gaan kijken, was ik prettig verrast door het enthousiasme en vooral ook de productiviteit van het team. Zij voeren gesprekken op niveau en zijn niet bang om waar nodig door te vragen. Heel wat anders dan bellen van een script, dit is gewoon Champions League. Mijn hele salesteam gaat overigens regelmatig bij NLmatch langs om mee te luisteren, contact te hebben met de operatie en waar nodig samen met de betreffende agents scripts bij te stellen. Sterker nog, nieuwe mensen in mijn team zitten een maand bij NLmatch om mee te bellen. Door deze manier van samenwerken en het opgebouwde wederzijdse vertrouwen, werken we nu als één geoliede machine met NLmatch samen. We zijn één team, met één taak.

“Meestal werken wij wat telemarketing betreft op no-cure no-pay basis, maar NLmatch is een extensie van onze eigen salesorganisatie geworden en levert ons wat we willen op basis van een betrouwbare rapportage”

Afspraken waar we omzet uit kunt halen

Telemarketing is geen rocket science, bellen is bellen. Maar er zit wel degelijk verschil tussen de partijen die je hiervoor in kunt zetten. Onze samenwerking met NLmatch leidt tot kwalitatieve afspraken, concrete deals en een significante bijdrage aan het te behalen salestarget. Bij een samenwerking als deze is er sprake van een verlengstuk van je organisatie. Ik kan hen dan ook echt aanraden – met NLmatch ga je in zee met een betrouwbare partner die je afspraken levert waar je omzet uit kunt halen”.

Leon Commu

Léon Commu

Sales Manager, Centric

Leon Commu

Léon Commu

Sales Manager, Centric

Wat andere klanten zeggen

Wij werken voor bedrijven uit heel uiteenlopende branches. Ze hebben allemaal dezelfde doelstelling: het realiseren van kwalitatieve afspraken. Onderstaand kun je van een aantal andere klanten lezen hoe zij de samenwerking met ons ervaren en wat het hen heeft opgeleverd.

"Door de samenwerking met NLmatch kunnen onze accountmanagers doen waar ze goed in zijn: bij potentiële klanten aan tafel zitten zonder telefonische acquisitie en administratie".​
"Koud bellen (acquisitie) is een expertise op zich. Een continue focus is hierbij erg belangrijk. Het inschakelen van NLmatch biedt ons salesteam de gelegenheid het beste uit zichzelf te laten halen aan tafel bij de prospect in plaats van tijd en energie te verbranden in het voortraject".
“NLmatch is als geen ander in staat om te denken vanuit de personen die ze bellen. Daarom lukt het hen tot nu toe als enige afspraken voor ons te maken in het lastig te benaderen hoge marktsegment”.
Envelope regular oranje

E-mail

info@nlmatch.nl

Phone regular oranje

Telefoon

078 750 30 00

Vraag een pilot aan

Wil je graag de mogelijkheden van leadgeneratie ontdekken voor jouw bedrijf? Meld je dan aan voor onze pilot en ervaar zelf de voordelen.

Hoe zet je B2B telemarketing succesvol in om leads te genereren?

Telemarketing is een beproefde methode om leads te genereren, mits succesvol uitgevoerd. Maar hoe pak je dat goed aan? ​

Vraag het whitepaper Telefonisch leads genereren aan en lees hoe je als bedrijf in 7 stappen succesvol B2B telemarketing kunt inzetten om leads te genereren