Klantcase
ATAG

“Doelstellingen realiseren doe je het makkelijkst als je mensen laat doen waar ze goed in zijn. Daarom werken we samen met  NLmatch”.

Afspraken laten maken door een specialist is fijn en kostenefficiënt

ATAG Verwarming Nederland BV is een grote producent van onder andere CV ketels en hoort bij de top van de installatiebranche. Jan Henk van der Wijk, Marketing en Communicatie Manager, heeft NLmatch in de arm genomen om bezoekafspraken voor accountmanagers van ATAG om hen aan tafel te krijgen bij installateurs die nog geen gebruikmaken van ATAG-producten. Vanuit deze bezoekafspraak wil ATAG vervolgens een lange termijn relatie opbouwen met deze installateurs.

Laat je eigen mensen doen waar ze goed in zijn

Jan Henk: “Doelstellingen realiseren doe je het makkelijkst als je mensen laat doen waar ze goed in zijn. En dat geldt ook voor onze accountmanagers. Daarom werken we samen met NLmatch die onze accountmanagers ontzorgt door afspraken met de installateurs te maken die nog niet bekend zijn met onze producten. Voordat de afspraken naar ons worden doorgezet, worden ze eerst nageluisterd om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de kwaliteitscriteria die we hiervoor samen met NLmatch hebben vastgesteld. Daarna verwerkt NLmatch de afspraken in Salesforce en wordt er een automatische afspraakbevestiging verzonden inclusief een foto van de accountmanager. Op deze manier maken we de afspraak meteen persoonlijk. De accountmanagers zet je op deze manier in hun kracht omdat ze doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden: bij de potentiële klant aan tafel zitten in plaats van zelf telefonische acquisitie te doen en hun administratie bij te houden.

““Doelstellingen realiseren doe je het makkelijkst als je mensen laat doen waar ze goed in zijn. En dat geldt ook voor onze accountmanagers. Daarom werken we samen met NLmatch”.

Kostenefficiënt

Bij de telefonische benadering van de installateur brengen de agents van NLmatch een aantal voordelen van werken met ATAG-producten naar voren. Bijvoorbeeld dat ATAG meegaat met de tijd door energiebesparende en duurzame oplossingen. Ook de ‘gasloze woning’ is een hot topic. Naast goede producten bieden we installateurs ook ondersteuning aan voor de verkoop van onze producten via internet. In onze branche is er altijd een hoog percentage ‘no-show’. Om dit zo veel mogelijk te voorkomen, hebben wij samen met NLmatch duidelijke kwaliteitscriteria vastgesteld waar de afspraken aan moeten voldoen. Dit zijn bijvoorbeeld minimale potentiële afname, dat de installateur bij de afspraak aanwezig is en serieus openstaat voor een afspraak met onze accountmanager. ATAG is niet op zoek naar ‘veel’ afspraken, maar zoekt vooral meerwaarde in ‘goede’ afspraken. Kortom, kwaliteit boven kwantiteit wat uiteindelijk veel kostenefficiënter is!

Resultaat

De pilot met NLmatch begon met de aanschaf van data voor de bellijst. Zij hebben ons gekoppeld aan een goede dataleverancier. Dit is een belangrijk gegeven omdat het succes van een belcampagne niet alleen afhankelijk is van goede telemarketeers en een doordacht belscript. De data voor de bellijsten is minstens zo belangrijk. Uiteindelijk zijn er in totaal 1200 adressen aangeleverd waaruit 175 afspraken zijn gemaakt in 120 bel-uren. Een resultaat dat onze verwachtingen echt heeft overtroffen!

Jan van der Wijk

Jan Henk van der Wijk

Marketing Manager, ATAG

Jan van der Wijk

Jan Henk van der Wijk

Marketing Manager, ATAG

Wat andere klanten zeggen

Wij werken voor bedrijven uit heel uiteenlopende branches. Ze hebben allemaal dezelfde doelstelling: het realiseren van kwalitatieve afspraken. Onderstaand kun je van een aantal andere klanten lezen hoe zij de samenwerking met ons ervaren en wat het hen heeft opgeleverd.

"Door de goede samenwerking contacteren we de juiste organisaties op het juiste moment en leren we van de inzichten die we opdoen in het belproces en de analyses we maken".
“NLmatch is als geen ander in staat om te denken vanuit de personen die ze bellen. Daarom lukt het hen tot nu toe als enige afspraken voor ons te maken in het lastig te benaderen hoge marktsegment”.
"Ik heb in mijn jaren als verkoper bij heel wat telemarketingbureaus in de keuken mogen kijken, maar wat je bij NLmatch ziet, is gewoon echt Champions League".
Envelope regular oranje

E-mail

info@nlmatch.nl

Phone regular oranje

Telefoon

078 7503000

Vraag een pilot aan

Wil je graag de mogelijkheden van leadgeneratie ontdekken voor jouw bedrijf? Meld je dan aan voor onze pilot en ervaar zelf de voordelen.

Hoe zet je B2B telemarketing succesvol in om leads te genereren?

Telemarketing is een beproefde methode om leads te genereren, mits succesvol uitgevoerd. Maar hoe pak je dat goed aan? ​

Vraag het whitepaper Telefonisch leads genereren aan en lees hoe je als bedrijf in 7 stappen succesvol B2B telemarketing kunt inzetten om leads te genereren.